„Minden gyermeknek jár a minőségi oktatás”

Az inklúzió, avagy tényleges befogadás számunkra azt jelenti, hogy az iskola hatékony minden gyermek, így a speciális nevelési szükségletű tanulók számára is. Az iskola befogadó, a pedagógusok felkészültsége, a tanítási programok, a szervezési formák, a tárgyi feltételek biztosítottsága miatt alkalmazkodni tud a gyermekek különböző személyiségéhez, képességeihez tanulási stílusához, üteméhez. Iskolánkat ezen alapelvek elfogadásával és betartásával valósítottuk meg, és folyamatosan azon dolgozunk, hogy pedagógusaink, az általuk alkalmazott eszközök, módszerek innovatívak, naprakészek legyenek, ezzel is segítve tanulóinkat egy támogató, motiváló tanuló környezetben. Az Erasmus+ köznevelési mobilitás keretében befejeződött második projektünk, mely során a résztvevő kollégák közül többen tovább bővíthették angol és német nyelvtudásukat, ezzel is hozzájárulva iskolánk nemzetközi kapcsolatainak – mind európai, mind tengerentúli – további bővüléséhez. Mások a nemzetközi gyakorlatban oly elterjedt well-being elemeivel -mindfulness, jóga, meditáció – ismerkedtek, és tudásukat napi szinten alakmazzák iskolánkban, hogy még könnyebbé, még élvezetesebbé tegyék a tanulási folyamatot mind a diákoknak, mind a tanároknak. A projekt alapú tanulás és a különböző művészetterápiás módszerek – melyekkel tanáraink szintén az Erasmus+ projekt keretében ismerkedhettek meg – olyan eszközöket adnak a pedagógusaink kezébe, melyek segítségével az iskolai feladataikkal nehezen megbírkózó diákok is hatékonyan tudnak haladni a tananyaggal. A projekt egyik kiemelkedő területe az ICT (Information and Communication Technology) – azaz infokommunikáció – eszközeinek adaptálása az oktatásban. Ebben a szegmensben az utóbbi években igen nagy mértékű haladás figyelhető meg világszerte. Ezeknek a fejlesztéseknek az eredményeivel ismerkedhettünk meg az Erasmus+ keretében és az is bebizonyosodott, hogy ez a recens irányzat egyáltalán nem a high-tech szórakoztatóelektronika piacáról kikopott eszközök újrahasznosítása, hanem egy valóban sok ágazatot felölelő multidiszciplináris kutatás, mely az oktatás szerves része lehet.

 

2021-es Erasmus beszámolókat elérhetik itt.

 

(2020.05.08)

Projektünket az Erasmus+ köznevelési intézmények munkatársainak mobilitása keretében nyertesnek minősítették. Az elkövetkező 2 évben 37 798 euróért 14 munkatársunk vehet részt külföldi mobilitásokban.

Köszönjük a Tempus Közalapítvány támogatását!

Kékesné Czinder Gabriella

Igazgató

 

(2019.06.10)

A fejlődés, a megújulás szükségszerű: mindig ezt tartjuk szem előtt munkánk, hivatásunk során. Ennek jegyében vágtunk bele a Tempus Közalapítvány által kezelt, Európai Unió által támogatott Erasmus+projektbe, amely a köznevelésben tevékenykedő tanárok kompetenciáit, tudását hivatott növelni külföldi szakmai továbbképzések segítségével. Ez volt az első év, hogy pályáztunk, ennek ellenére fantasztikus eredményt értünk el a legnevesebb  középiskolákhoz felzárkózva.

Nyertes pályázatunknak köszönhetően 21 munkatársunk fog részt venni idegen nyelvű képzésen. Pedagógiai-szakmai fejlődésükkel egyetemben az Addetur Baptista Gimnázium, Szakgimnázium és Szakiskola intézményi szinten is fejlődni fog, hiszen a cél: minél jobb oktatást és nevelést tudjunk diákjainknak nyújtani.

Kékesné Czinder Gabriella

intézményvezető

A projekt magyar és angol nyelvű összefoglalása itt olvasható.



Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.