Iskolánkról

 

Az ADDETUR Baptista Gimnázium, Technikum és Szakiskola 3 évtizede működik azzal a céllal, hogy segítse az SNI (elsősorban mozgássérült és autista) fiatalok beilleszkedését a társadalomba, és javítsa a munkaerőpiacon történő elhelyezkedésük esélyét.

Intézményünk az országban egyedülálló, mind tanuló összetételét, mind inklúzióról alkotott elképzelését tekintve. Tandíjmentes iskola, melynek fenntartója a Baptista Szeretetszolgálat Egyházi Jogi Személy. Az iskola alapításának célja az volt, hogy legyen egy különleges középiskola, ahol SNI és ép fiatalok együtt tanulhatnak, ezzel jó példát mutatva arra, hogy szeretetben lehet élni az egyének különbözőségeivel.

Az elmúlt 30 év szakmai tapasztalataiból és a társadalmi igényekből alakult iskolánk a jelenlegi formájúvá. 

Mivel a szakemberek és tudásunk rendelkezésre áll, sok területről irányítanak hozzánk szakértői bizottságok más sajátos nevelési igényű (látás-, hallássérült, tanulásban akadályozott, problémás szociális háttérből érkező, pszichés zavarokkal küzdő, betegségük miatt máshol nem tanítható stb.) diákokat. 

Tanáraink minden nálunk tanuló diák ellátására alkalmas végzettséggel rendelkeznek (konduktor, logopédus, tiflopedagógus stb.), így a máshol nem integrálható tanulók is tanulhatnak, fejlődhetnek.

Munkánk eredményeképpen olyan fiatalok is (akikről más lemondott), jó eredményeket érnek el a tanulásban a megfelelő speciális megsegítéssel. Érettségi vizsgát tesznek, mely eredmény a tényleges, másokkal összehasonlítható tudásukat tükrözi, tehát nem csak egy „papír”. Önmagukról gondoskodó, teljes értékű emberekké válhatnak.

Az elmúlt években munkánk tudatos iskola- és szervezetfejlesztésének eredményeképpen rendszerré vált, amely a legteljesebb mértékben szolgálja ki a társadalmi igényeket. Az átjárhatóság megteremtésével a diákok fejlődését figyelembe véve, a lehető legmagasabb szintre juttatjuk tanulóinkat. Az évek során tapasztaltuk, hogy iskolánk egyre szélesebb körben elismerté válik az itt folyó képzések minőségét illetően is.

Intézményünk különböző szakokon, a központilag előírt és helyi programokkal kiegészített elméleti és szakmai tartalmú képzést folytat. Az 5 évfolyamos gimnázium, évfolyamonként egy osztállyal működik. A nyelvi előkészítő 0. évfolyam angol nyelvből, általános kerettantervvel kiegészített, kompetenciafejlesztő év.

4 évfolyamos gimnáziumunk szintén általános kerettanterv szerint működik. Mindkét gimnáziumi tagozaton választhatnak tanulóink média vagy informatika orientációt, melyekről bővebben a Pedagógiai Programunkban olvashatnak.

Gimnáziumban az első idegen nyelv az angol, a második idegen nyelv a német vagy orosz.

2 évfolyamos szakiskolai képzésünk elvégzése után a diákok számítógépes adatrögzítő részszakképesítést kaphatnak.

„Érzékenyítés az integrációs szemlélet kialakítására a középiskolában” c. jó gyakorlatunk több éves fejlesztés eredménye, melynek kapcsán több fővárosi iskolával van rendszeres együttműködésünk.

Minden tanulónk iskolán belül automatikusan részt vesz a Közösségi Szolgálat végzésében, így érettségire rendelkezésére áll az igazolás erről a tevékenységről. Részt veszünk a Nemzeti Tehetségprogramban is, iskolánk 2012-től Akkreditált kiváló Tehetségpont. 2022-ben megkaptuk a Minősített Tehetséggondozó Műhely címet.

Tanulmányi ösztöndíj-programunk is segíti a tanulóinkat abban, hogy felkészültebbek lehessenek az iskolában. A hozzánk járó fiatalok az itt töltött évek során életük hátralévő részére érzékennyé válnak a szegregáció okozta problémákra, képessé válnak arra, hogy befogadják és segítsék a valamiféle „mássággal” élő társaikat. Több tanítványunk választ segítő pályát: mentősnek, rendőrnek, konduktornak, gyógypedagógiai asszisztensnek jelentkeznek. Számos tanulónk főiskolán, egyetemen tanul az itt eltöltött évek után.

Kékesné Czinder Gabriella

igazgató

 

 

 



Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.